** ۳۶۶/۰-
** ۳۹۰/۰
* ۱۲۵/۰
** ۴۹۷/۰
۱
همگرا
۰۰۳/۰
** ۱۵۷/۰-
۰۰۲/۰
۰۳۷/۰
۰۷۲/۰-
۱
جذب کننده
۰۰۲/۰-
۱۱۰/۰
۰۵۱/۰-
۰۰۶/۰
۰۵۷/۰
** ۵۲۳/۰-
۱
انطباق یابنده
۰۸۷/۰-
۰۷۴/۰
۰۱۵/۰
۰۵۶/۰
۰۶۷/۰
** ۴۲۵/۰-
** ۲۱۶/۰-
۱
واگرا
۰۸۹/۰
۰۲۳/۰
۰۴۲/۰
** ۱۲۰/۰-
۰۳۳/۰-
** ۳۹۹/۰-
** ۲۰۲/۰-
** ۱۶۴/۰-
۱
**. همبستگی در سطح خطای ۰۱/۰ درصد، معنادار است.
*. همبستگی در سطح خطای ۰۵/۰ درصد، معنادار است.
با توجه به یافته های جدول شماره ۴-۱۰، ویژگی شخصیتی برون گرایی با سبک یادگیری همگرا همبستگی معنی دار و منفی دارد. به این معنا که رابطه معنی دار ولی معکوس میان ویژگی شخصیتی برونگرایی با سبک یادگیری همگرا وجود دارد و با افزایش برون گرایی، میزان گرایش دانش آموزان به سبک یادگیری همگرا کاهش یافته است.
با توجه به یافته های جدول شماره ۴-۱۰، ویژگی شخصیتی موافق بودن، با سبک یادگیری واگرا همبستگی منفی دارد. به این معنا که رابطه معنی دار ولی معکوس میان ویژگی شخصیتی موافق بودن با سبک یادگیری واگرا وجود دارد و با افزایش موافق بودن، میزان گرایش دانش آموزان به سبک یادگیری واگرا کاهش می یابد.
همان گونه که مشاهده می شود، به غیر از دو مورد فوق، هیچ رابطه معنی داری میان ویژگی های شخصیتی و سبک های یادگیری دانش آموزان یافت نشد. بنابراین، فرضیه مورد نظر رد شده و فرض صفر تأیید می گردد.
همچنین بر اساس یافته های جدول شماره ۴-۱۰، ویژگی شخصیتی روان رنجور خویی، با ویژگی های شخصیتی برون گرایی، موافق بودن و با وجدان بودن همبستگی معنی دار و منفی دارد. این یافته ها به این معنا است که با افزایش نمره افراد در عامل روان رنجور خویی، از میزان برون گرایی، موافق بودن و با وجدان بودن آنها کاسته شده است.
بر اساس یافته های جدول شماره ۴-۱۰، ویژگی شخصیتی برون گرایی، با ویژگی شخصیتی روان رنجور خویی رابطه معنی دار منفی دارد ولی با ویژگی های شخصیتی گشودگی به تجربه، موافق بودن و با وجدان بودن همبستگی معنی دار و مثبت دارد، بدین معنا که هرچه نمره افراد در عامل برون گرایی افزایش مییابد، از آنان انتظار گشودگی، موافق بودن و با وجدان بودن بیشتری می رود و از میزان روان رنجور خویی آنها کاسته می شود.
بر اساس یافته های جدول شماره ۴-۱۰، ویژگی شخصیتی گشودگی به تجربه، با عامل روان رنجور خویی همبستگی معناداری ندارد ولی با عوامل برون گرایی، موافق بودن و با وجدان بودن، همبستگی مثبت و معنی داری را نشان می دهد. این یافته به این معناست که با افزایش گشودگی به تجربه در افراد، انتظار می رود که ویژگی های شخصیتی مانند برون گرایی، موافق بودن و با وجدان بودن نیز در آنان افزایش پیدا کند.
یافته های جدول شماره ۴-۱۰ همچنین حاکی از این است که ویژگی شخصیتی موافق بودن، با عامل شخصیتی روان رنجور خویی همبستگی بالا و منفی دارد و با عوامل شخصیتی برون گرایی، گشودگی به تجربه و با وجدان بودن همبستگی بالا و مثبتی دارد. این یافته نشان می دهد که افراد موافق، دارای روان رنجور خویی کمی هستند ولی برون گرایی و با وجدان بودن در آنها بسیار بالا و قدرتمند است.
بر اساس یافته های جدول شماره ۴-۱۰، ویژگی شخصیتی با وجدان بودن همبستگی بالا و منفی با عامل روان رنجور خویی دارد ولی همبستگی این عامل با ویژگی های شخصیتی برون گرایی، گشودگی به تجربه و موافق بودن، مثبت و معنی دار است. به این معنا که افراد با وجدان، دارای روان رنجور خویی کمی بوده ولی انتظار می رود که بسیار برون گرا، موافق و گشوده(انعطاف پذیر) باشند.
۴-۳ یا فته های مربوط به فرضیه های تحقیق