١۴/١٨
٣٨/٩۴
٣٣/٧
٩/٧۴
٣/۴
١٠٠
درصدهای مربوط به هرستون
براساس یافتههای جدول، ۴/٣درصد ازاعضای نمونه وضعیت برخورداری ادارهی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهرازبعد آرمان مشترک را در وضعیت خیلی کم، ٧۴/٩ درصد در وضعیت کم، ٧/٣٣ درصد دروضعیت متوسط، ٩۴/٣٨ درصد دروضعیت زیاد و ١٨/١۴ درصد نیز در وضعیت خیلی زیاد ارزیابی کردهاند. همچنین یافتههای جدول نشان میدهد که در میان گویههای مربوط به بعد آرمان مشترک، گویه ۴ با مقدارمیانگین ٨٩/٣ بیشترین تأثیر و گویههای ٢١ و ٢۵ با مقدارمیانگین٢٢/٣ کمترین تأثیررا دارند.
تجزیه و تحلیل استنباطی سوالات پژوهش
١- سوال اصلی پژوهش: ادارهی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر تا چه حد از ابعاد سازمان یادگیرنده برخوردار است؟
برای بررسی سوال فوق ازآزمون Τ به صورت زیر استفاده مینماییم .
٠H: ادارهی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از ابعاد سازمان یادگیرنده برخوردارنیست.
١H: ادارهی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از ابعاد سازمان یادگیرنده برخوردار است.
جدول ۴-١١: نتایج آزمون T در مورد سوال اصلی پژوهش
p- value
t
انحراف استاندارد
میانگین
اندازهی نمونه
متغیر شاخص
٠
١٧/۴٢
١٣/٣۵
٩۴/١٩
٧۶
ابعاد سازمان یادگیرنده
براساس یافتههای جدول، چون مقدار سطح معنی داری آزمون (٠= value - p) از مقدار а آزمون (٠۵/٠) کوچکتر میباشد، فرض صفر(٠H) رد میشود. در نتیجه فرضیهی پژوهش (١H) تأیید میشود. یعنی ادارهی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از ابعاد سازمان یادگیرنده برخوردار میباشد.
٢- سوال فرعی ١ پژوهش: ادارهی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر تا چه حد از بعد مبادلهی اطلاعات برخوردار است؟
برای بررسی سوال فوق ازآزمون Τ به صورت زیراستفاده مینماییم.
٠H: ادارهی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از بعد مبادلهی اطلاعات برخوردارنیست.
١H: ادارهی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از بعد مبادلهی اطلاعات برخوردار است.
جدول ۴-١٢: نتایج آزمون T در مورد سوال فرعی اول پژوهش
p- value
t
انحراف استاندارد
میانگین
اندازهی نمونه
متغیر شاخص