ردیف
ابعاد
تعداد سؤالات
شماره سؤال
۱
هیجان
۳
۱،۲،۳
۲
صلاحیت
۴
۴،۵،۶،۷
۳
دلفریب
۴
۸،۹،۱۰،۱۱
د- سوالات مربوط به وفاداری برند
ردیف
تعداد سوالات
شماره سوال
۱
۵
۱،۲،۳،۴،۵
۳-۵) جامعه و نمونه آماری
جامعه آماری، عبارت است از کلیه عناصر و افرادی که در یک مقیاس جغرافیایی مشخص، دارای یک یا چندصفت مشترک باشند. جامعه آماری این تحقیق کلیه بیمه گذاران در استان گیلان میباشند
پژوهشگران غالباً توانایی اجرای پژوهش به کل اعضای جامعه را ندارند به همین دلیل پژوهش خود را به
نمونه کوچکی محدود میکنند.
نمونه بخشی از جامعه است که معرف آن میباشد و به عبارت دیگر نمونه عبارت است از تعداد محدودی از آحاد جامعهی آماری که بیان کننده ویژگیهای اصلی جامعه باشد (آذر و مومنی، ۱۳۸۵).
۳-۶) روش نمونه گیری و محاسبه حجم نمونه
با توجه به اینکه این تحقیق از نوع همبستگی میباشد، بنابراین از برندهای قابل قبول از کلیه شرکتهای بیمه استان گیلان بصورت تصادفی انتخاب شده است
در این تحقیق با توجه به اینکه جامعه تحقیق مشتریان در شرکتهای بیمه استان گیلان، میباشند حجم جامعه نامحدود فرض شده و با توجه به اینکه امکان لیستبرداری و قرعه کشی به جهت انتخاب نمونهها وجود نداشت. روش نمونهگیری غیر احتمالی در دسترس به جهت انتخاب نمونهها به کار برده شد. در این روش محقق پس از برآورد حجم نمونه در جامعه مورد مطالعه خود نمونههایی که در دسترس وجود دارند را انتخاب می کند.
بر اساس محدودیتهایی که در فراهم نمودن حجم نمونه کافی در تحقیقات وجود داشت محققین روش حداقل مربعات جزئی (PLS) را ابداع نمودند که ارزش و قابلیت اتکا آن در تحقیقات گوناگون مورد اثبات واقع شده است. یکی از قواعد شناخته شده برای تعیین حداقل نمونه لازم درروش pls توسط بارکلای و همکاران[۹۶](۱۹۹۵) ارائه شده است که عبارت است انتخاب بیشترین مقدار به دست آمده از محاسبه بر اساس دو قاعده زیر :
۱)۱۰ضرب در تعداد شاخصهای متغیری از مدل اندازه گیری که دارای بیشترین شاخص درمیان مدلهای اندازه گیری مدل اصلی پژوهش است.
که دراین تحقیق بیشترین تعداد شاخص یا همان تعداد سوالات برای اندازه گیری یک متغیر برابر با ۵ است و بنابراین تعداد نمونه حاصل از این قاعده عدد۵۰ برآورد میشود.
۵۰= ۵×۱۰