۳-۱۳.روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات پس از جمع آوری پرسشنامه، اطلاعات کدبندی شده و سپس وارد برنامهی رایانهای SPSS گردیده، از آنجایی که داده های گردآوری شده توسط پرسشنامه با طیف لیکرت در سطح سنجش ترتیبی و کیفی به دست آمده است، لذا برای به دست آوردن نمرهای در سطح سنجش کمّی، نمرات به دست آمده از سؤالات مربوط به هر متغیر با یکدیگر جمع شده و نمرهای در سطح سنجش فاصلهای به دست آمده است. پس از رمزگذاری مجدد داده ها[۹۵] به بررسی نرمال بودن دادهها با بهره گرفتن از آزمون کولموگروف اسمیرنوف پرداخته شده و از آنجایی که نتایج نشان از نرمال بودن دادهها داشت، پس از آن با بهره گرفتن از آزمونهای پارامتریک به تجزیه و تحلیل فرضیات پرداخته شد.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل دادهها
۴-۱.مقدمه
در پژوهش حاضر از دستورات موجود در آمار توصیفی مانند فراوانی دادهها و توصیف دادهها یعنی آمارههای تعداد و درصد استفاده شده است. جهت آزمون فرضیههای پژوهش نیز از آزمونهای رگرسیون خطی ساده و چند متغیری استفاده شده است.
در بیان یافتههای این تحقیق در قسمت اول به نتایج به دست آمده از یافتههای توصیفی مربوط به متغیرهای جمعیت شناختی نمونه آماری پژوهش نظیر: جنس، سن، میزان تحصیلات، و … در قسمت دوم یافتههای توصیفی مربوط به نتایج به دست آمده از متغیرهای تحقیق و در قسمت سوم یافتههای استنباطی یعنی آزمون فرضیههای تحقیق پرداخته شده است.
۴-۲.یافتههای توصیفی(جمعیت شناختی):
۴-۲-۱.جنسیت پاسخگویان
اطلاعات مربوط به جنس پاسخگویان پژوهش به شرح جدول(۴-۱) میباشد:
جدول (۴-۱): توزیع فراوانی جنسیت مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی بوعلی همدان
جنسیت | تعداد | درصد |
مرد | ۱۰۷ | ۸۷ |
زن | ۱۶ | ۱۳ |
جمع | ۱۲۳ | ۱۰۰ |
طبق اطلاعات(۴-۱) تعداد ۱۰۷نفر(۸۷%) از پاسخگویان مرد و تعداد ۱۶نفر(۱۳%)زن میباشد. که نشانگر غلبه جنسیتی مردان در پاسخگویان مورد مطالعه بوده است.
نمودار ۴-۱.درصد فراوانی جنسیتی مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی بوعلی همدان
۴-۲-۲.سن پاسخگویان
اطلاعات مربوط به توزیع فراوانی سنی پاسخگویان این پژوهش آنان به شرح جدول(۴-۲) میباشد:
جدول (۴-۲): توزیع فراوانی سن مدیران و مسئولان بازاریابی شهرک صنعتی بوعلی همدان
سن | تعداد | درصد | درصد تجمعی |
کمتر از ۳۰ سال | ۳۹ | ۷/۳۱ |